Educatie, Sanatate

Uleiul de masline extravirgin ca medicament

“Maslina si strugurele se numara printre binefacerile nepretuite ale solului si au fost menite, fiecare in felul sau, sa contribuie la prosperitatea omului”

George Ellwanger

Cand dorim sa alegem un produs, deci si un ulei de masline extravirgin presat la rece, ne uitam la eticheta produsului. Este o pornire fireasca, legitima si responsabila.

Cand citesti eticheta unui ulei de masline extravirgin, afli ca este alimentul pentru o persoana care vrea un stil de viata sanatos. Cu toate acestea, nu gasesti vitamine si minerale. Te intrebi unde sunt substantele nutritive din uleiul de masline extravirgin.

Exista experti ai Olive Oil Council care au facut o analiza nutritionala a lichidului de aur care este uleiul de masline. Analiza a fost facuta pe un ulei concentrat (ulei nefiltrat sau cu pulpa de masline).

100 de grame de ulei de masline extravirgin contin: 0,56 mg fier; 1 mg potasiu; 2 mg sodiu; 0,3 colina; 0,1 mg betaina; 14,35 mg vitamina E; 60,2 micrograme vitamin K; 13,808 grame acizi grasi, total saturati; 72,961 grame acizi grasi, total mononesaturati; 10,523 acizi grasi, total polinesaturati; 221 mg fitosteroli.

Toata aceasta analiza arata ca uleiul de masline extravirgin este plin de nutrienti, minerale si vitamine. Tot in cadrul unor cercetari, s-a aflat ca uleiul de masline extravirgin de calitate superioara contine polifenoli care ajuta la combaterea bolilor, precum si alti nutrienti care sunt eficienti in combinatie cu regimul alimentar si stilul de viata mediteraneean.

Este foarte important de stiut ca nu orice ulei de masline este bogat in nutrienti, natural, organic, extravirgin sau produs prin presare la rece. Multi producatori incetinesc procesul sau folosesc presarea la cald pentru a obtine o productie mai mare si mai facila.

Exista sase componente importante ale uleiului de masline, benefice pentru sanatate si o alimentatie sanatoasa:

  • Acizii grasi esentiali: acidul oleic este monosaturat si se gaseste in proportie de 55% pana la 85% in uleiul de masline extravirgin. Acidul linoleic este polinesaturat si se gaseste in proportie de 9%. Acidul linolenic, tot polinesaturat, se gaseste in proportie de 0 pana la 1,5%. Aceste tipuri de grasimi, spre deosebire de grasimile saturate si cele trans (cele mai periculoase), sunt bune pentru sanatatea inimii sau un nivel scazut al colesterolului. Uleiul de masline nu contine niciun fel de acid trans care infunda arterele. In uleiul de masline mai gasim si acizi grasi omega-3 sau omega-6. Acizii omega-6 sunt importanti in prevenirea bolilor cardiace, ei se mai gasesc in cantitati mari in pestele gras, somonul spre exemplu sau in uleiul din seminte de in. Pentru o masa bogata in acizi grasi este suficient o bucata de somon stropit din belsug cu ulei de masline etravirgin.
  • Antioxidantii: la fel ca acizi grasi esentiali, polifenolii din uleiul de masline sunt buni pentru organismul uman. Este dovedit stiintific faptul ca antioxidantii naturali au efecte benefice pentru sanatate, de la vindecarea arsurilor solare pana la scaderea nivelului colesterolului, a tensiunii arteriale si riscului de boli cardiovasculare. De exemplu, vitamina E este un antioxidant natural care se gaseste in uleiul de masline. Legumele, alte alimente care contin antioxidanti naturali si sunt o alegere fericita pentru sanatatea dvs in combinatie cu uleiul de masline etravirgin.
  • Calciu: uleiul de masline contine o cantitate mica de calciu. Daca aveti o alimentatie saraca in calciu, organismul isi va lua portia de calciu din oase. Acest lucru va va slabi structura osoasa ducand la imbolnaviri timpurii. Puteti incerca oricand tofu organic udat cu ulei de masline.
  • Fierul: la fel ca in cazul calciului, cantitatea de fier din uleiul de masline nu este mare, dar merge de minune cu alte alimente bogate in fier. De exemplu spanac gatit cu ulei de masline sau un pesto de busuioc facut cu ulei de masline si usturoi.
  • Potasiul: desi are un continut scazut de potasiu, uleiul de masline poate fi un adjuvant delicios pentru o salata de rosii, de exemplu. Corpul uman are nevoie de 1,9 mg de potasiu zilnic pentru a avea energie.
  • Vitamina K: cantitatea de vitamina K din uleiul de masline este suficient si necesar pentru fixarea calciului pe oase. Avem nevoie de 70 pana la 140 de micrograme de vitamina K, zilnic. O salata de patrunjel cu ulei de masline va poate oferi aportul optim de vitamina K pentru o zi.

Sper ca v–am convins de faptul ca uleiul de masline este un excelent aliment si un beneficiu alimentar pentru o viata sanatoasa si o dieta corespunzatoare.

Daca am reusit, va invit sa incercati uleiul nostru extravirgin, presat la rece, numai prin metode mecanice. Va oferim doua tipuri: uleiul filtrate si uleiul cu pulpa de masline. Acesta din urma este un ulei cu un gust si miros mult imbogatite datorita pulpei de masline rezultate in urma presarii.

www.organicbang.ro – magazinul tau de sanatate la un click distanta.

Related Posts

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *